انتها اجراى طرح گذر معدن در مرکز، شهردارى تسهیل گرى و نظارت کند

به گزارش وبلاگ طفره، رییس کمیسیون اجتماعى شورای شهر تهران گفت: ایجاد ظرفیت های گردشگری و توجه به متغیر های فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر رعایت حقوق شهروندی نیز می بایست مد نظر قرار گیرد.

انتها اجراى طرح گذر معدن در مرکز، شهردارى تسهیل گرى و نظارت کند

نرگس معدنی پور با اشاره به طرح گذر معدن مرکز اظهار کرد: این طرح طی سال های گذشته مطرح شده بود، اما به علت عدم تکمیل مرحله مطالعاتی قابلیت اجرا پیدا ننموده است و به منظور آنالیز ابعاد مطالعاتی این طرح پنجاه و ششمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار گردید.

معدنی پور خاطر نشان کرد: ارائه گزارش از سوی طراحان طرح گذر معدن؛ نشان داد که ماهیت فرهنگی، هنری و اجتماعی طرح مورد توجه قرار گرفته است و از ویژگی های مناسبی برخوردار است بعلاوه علاوه بر شاخص های صنعتی، روح حاکم بر طرح باید فرهنگی، هنری و اجتماعی باشد تا با این رویکرد بتواند به شکل صحیحی صنایع معدنی را به مردم بشناساند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح گذر معدن بخش خصوصی ورود نموده و به انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهر و شهروندان پرداخته است، گفت: در چنین طرح هایی علاوه بر بخش خصوصی، شهرداری می بایست نقش تسهیل گری و نظارت خود را ایفا نماید، اما این نکته لازم است که در این گونه طرح ها موضوعاتی همانند هویت منطقه، گروه های مختلف هدف، کسبه و سکنه و ذینفعان محور طرح و رضایتمندی آنها، بافت تاریخی منطقه، تاریخ و ادبیات ایران در پروژه، پیشینه و تاریخچه محور مدنظر باید مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر ایجاد ظرفیت های گردشگری و توجه به متغیر های فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر رعایت حقوق شهروندی نیز می بایست مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت استفاده از تجارب گذشته در طرح های گذر شهری گفت: آسیب شناسی های موجود درخصوص گذر هایی که در سال های قبل ایجاد شدند باید مورد آنالیز و بهره برداری قرار گیرند، لذا ضرورت دارد از اطلاعات موجود در زمینه اثربخشی طرح های گذشته بهره برداری شود تا آسیب های اجرای این طرح به حداقل ممکن برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت بهره مندی طرح گذر معدن از پیوست فرهنگی و اجتماعی گفت: پیوست فرهنگی و اجتماعی، سند پشتیبان این طرح است و با توجه به آن می توان جوابگوی تمامی سوالات و ابهامات بود.

وی ادامه داد: در شهری زندگی میکنیم که پیشرفته و همین موضوع باعث می شود تا اجرای بسیاری از طرح های نو به صورت صد در صدی مقدور نباشد، اما همه کوشش باید بر این باشد که حداکثر رضایتمندی به دست آید چرا که در نهایت مردم از این گذر ها استفاده می نمایند و باید به این نکته توجه داشت که هدف اصلی در ایجاد گذر های فرهنگی، هنری و اجتماعی، شناساندن موضوعات مدنظر، احیا و رونق بخشیدن به بافت محور های اجرای گذر، بازآفرینی محور های فوق و... می باشد؛ لذا ارزیابی تاثیرات اجتماعی فرهنگی آن ها بسیار حائز اهمیت است.

پیشتر، محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر دوره پنجم گفته بود که بعلت پراکندگی معادن و دوری آن ها از شهر ها کوشش می کنیم تا با ایجاد گذر معدن شهروندان را با این نوع از فعالیت آشنا کنیم.

گفتنى است، ایجاد گذر معدن از خیابان سمیه تا شریعتی بخشی از آن مربوط به فعالیت شهرداری منطقه 6 و بخشی مربوط به شهرداری منطقه 7 است و سبب می شود تمام این محدوده تبدیل به راسته فرهنگی معدن شود و بتوان تندیس های ارزشمند را نیز در آن نصب کرد و یا شاهد نمایش نقاشی های مختلف در این زمینه باشیم.

وبلاگ طفره اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انتها اجراى طرح گذر معدن در مرکز، شهردارى تسهیل گرى و نظارت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها اجراى طرح گذر معدن در مرکز، شهردارى تسهیل گرى و نظارت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید