طرح کمیسیون صلح و ورزش به IOC برای اجرا در المپیک توکیو

به گزارش وبلاگ طفره، به دنبال جدایی حمیدرضا عارف از کمیسیون صلح و ورزش که بعد از کمتر از یک سال مدیریت در این کمیسیون انجام شد، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محسن رضوانی را جایگزین وی کرد.

طرح کمیسیون صلح و ورزش به IOC برای اجرا در المپیک توکیو

رضوانی طی یک ماه و نیمی که مدیریت کمیسیون تازه تاسیس کمیته ملی المپیک را عهده دار شده است، هنوز جلسه ای با حضور اعضای آن برگزار ننموده و حتی در خصوص عضویت آنها هم تصمیم گیری جدیدی نداشته است. وی اما در راستای ماهیت کمیسیون صلح و ورزش و فعالیت های قابل اجرا از طرف این کمیسیون، طرحی ویژه المپیک 2020 توکیو به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارائه نموده تا در صورت موافقت این کمیته در جریان بازی ها اجرا گردد.

محسن رضوانی در تبادل نظر با وبلاگ طفره ضمن اعلام این موضوع تاکید نمود که اجرای برنامه مورد نظر هیچ بارِ اقتصادی برای کمیته ملی المپیک نخواهد داشت.

طرح کمیسیون صلح و ورزش برای اجرا در المپیک

وی گفت: ماهیت و فعالیت های کمیسیون صلح و ورزش از نام این کمیسیون معین است. پرداختن به پیامی که ورزش برای ملت ها دارد و نزدیک تر کردن آنها (ملت ها) به یکدیگر از این طریق محور فعالیت های ما است. برنامه ارائه شده به کمیته بین الملی المپیک هم بر اساس همین ماهیت است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از موافقت IOC با طرح پیشنهادی اطلاع رسانی کامل در خصوص آن انجام خواهد شد از پرداختن به جزئیاتش امتناع کرد و یادآور شد: فقط به این موضوع تاکید می کنم که طرح پیشنهادی نشان دهنده فرهنگ و اصالت کشورمان است. در قالب این طرح و البته در صورت تایید شدن، کارهای سمبلیکی در جریان المپیک توکیو اجرا می گردد که ضمن پرداختن به پیشینه و اصالت ایران بر دوستی ما با دیگر ملت ها تاکید می نماید.

موازی کاری با ستاد فرهنگی المپیک توکیو

کمیته ملی المپیک اجرای برنامه های فرهنگی برای المپیک توکیو را به طور کامل به وزارت ارشاد واگذار نموده است. طرح پیشنهادی کمیسیون صلح و ورزش و اجرای آن در المپیک - به شرط موافقت IOC - موازی کاری با فعالیت های ستاد فرهنگی تشکیل شده به حساب نمی آید و احیانا خللی در فعالیت های این ستاد ایجاد نمی نماید؟

رئیس کمیسیون صلح و ورزش به این موضوع مطرح از طرف وبلاگ طفره واکنش اینچنینی داشت: هرگز این اتفاق نمی افتد چرا که طرح پیشنهادی ما و محورهای تعریف شده در آن هیچ ارتباطی با فعالیت و برنامه های تعریف شده در ستاد فرهنگی المپیک توکیو ندارد. غیر از این بود اصلا به فکر ارائه طرح نمی افتادیم.

تامین بودجه لازم با یاری IOC

رضوانی که ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو را هم بر عهده دارد همچنین در پاسخ به این پرسش که در صورت موافقت کمیته بین المللی المپیک و اجرایی شدن طرح کمیسیون صلح و ورزش در المپیک توکیو، هزینه های آن چگونه تامین خواهد شد؛ آیا کمیته ملی المپیک موظف به تامین هزینه ها است؟، گفت: اجرای این طرح هیچ بارِ اقتصادی برای کمیته ملی المپیک و دیگر نهادهای ورزشی کشور ندارد. تمام هزینه لازم برای اجرای طرح با یاری کمیته بین المللی المپیک و نهایتا اسپانسرها تامین خواهد شد.

وی در شرح تکمیلی این موضوع گفت: کمیته بین المللی المپیک سالیانه بودجه ای به فعالیت های ویژه المپیک سولیداریتی اختصاص می دهد. این بودجه در ازای طرح برنامه از طرف کمیسیون های فعال کشورها و تایید آنها، در اختیارشان قرار می گیرد تا صرف اجرای طرح گردد. در صورت موافقت با طرح پیشنهادی کمیسیون صلح و ورزش، بودجه آن از طرف خودِ IOC تامین خواهد شد. از اسپانسرها هم می توانیم یاری بگیریم.

رئیس کمیسیون صلح و ورزش با تاکید بر اهمیت کمیسیون ها در ساختار کمیته بین المللی المپیک و اینکه مصوبات آنها معین کننده برنامه های راهبردی است، اقدام رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای بهبود شرایط کمیسیون های این کمیته و توجه ویژه به فعالیت های آنها را مورد تقدیر قرار داد.

برگزاری اولین نشست کمیسیون و تصمیم گیری در خصوص اعضا

رضوانی همچنین در پاسخ به پرسش مطرح وبلاگ طفره در رابطه با اعضای کمیسیون صلح و ورزش گفت: ابلاغی که برای اعضای کمیسیون ها صادر می گردد، دو ساله است. تقریبا حدود یک سال از ابلاغ اعضای قبلی کمیسیون گذشته است. من هم هنوز با آنها نشستی نداشته ام. احتمالا طی این هفته یا هفته آینده اولین نشست کمیسیون را برگزار می کنیم. در آن نشست در خصوص ادامه همکاری اعضای قبلی و عضویت افراد جدید صحبت و آنالیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح کمیسیون صلح و ورزش به IOC برای اجرا در المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کمیسیون صلح و ورزش به IOC برای اجرا در المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید