طرز تهیه مایونز هلندی یا سس هالندیز به دو روش

به گزارش وبلاگ طفره، برای آماده کردن سس سالاد یا غذای محبوب تان، نیازی به پیروی کردن از یک فرمول ثابت ندارید. شما حتی می توانید سالادهایتان را هم با سس های متفاوتی مزه دار کنید و با چاشنی کردن کمی خلاقیت، هر بار غذای تان را با طعمی نو از آشپزخانه بیرون بیاورید. این بار ما طرز تهیه سس هلندی را به شما آموزش می دهیم. مایونز خانگی و ساده ای که با دو روش می توانید تهیه اش کنید و با کمکش به غذاهای تان طعمی خاص بدهید.

طرز تهیه مایونز هلندی یا سس هالندیز به دو روش
  • مواد لازم برای تهیه مایونز هلندی ساده

  • مواد لازم برای تهیه مایونز هلندی پرتقالی

زرده تخم مرغ سه عدد

کره آب نموده خنک شده 100 گرم

آب لیمو تازه دو قاشق غذاخوری

فلفل قرمز ساییده به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

آب پرتقال دو پیمانه

زرده تخم مرغ شش عدد

کره آب شده 100 گرم

نمک یک قاشق چای خوری

  • طرز تهیه مایونز هلندی ساده

  • طرز تهیه مایونز هلندی پرتقالی

سس هلندی در واقع مایونز هلندی است که به جای روغن روان در آن کره به کار می رود و موارد مصرفش هم شبیه مایونز است. پس اگر می خواهید به سالاد اولویه تان مایونز بهره ببرید، می توانید به جایش سراغ سس هلندی بروید.

یک طبقه از قابله دو طبقه را از آب پر کنید تا بتوانید از روش بن ماری برای تهیه این سس بهره ببرید. وقتی آب جوش آمد، شعله را کم کنید تا آب از جوش بیفتد. سپس طبقه بالای قابلمه را روی طبقه زیرین بگذارید.

زرده تخم مرغ را با آب لیمو در ظرف بالای قابلمه بریزید و بزنید. سپس کره روان شده و خنک شده را آرام آرام به زرده اضافه کنید تا سفت نگردد. نمک و فلفل را هم به آن اضافه کنید و بعد از زدن از روی شعله بردارید.

فوت کوزه گری

این سس باید هر چه زودتر مصرف گردد. پس در همان زمان که قصد استفاده از آن را دارید آماده اش کنید.

اگر سس در حین آماده شدن برید یا وا رفت یک تکه یخ در آن بیندازید و بزنید تا ببندد.

این سس هلندی یک نوع مایونز پاییزی است و طعم متفاوت و خوشایندی دارد. اگر پرتقال در خانه دارید، برای آماده کردنش وقت را تلف نکنید.

آب پرتقال را در قابلمه بریزید و روی آتش به جوش بیاورید. وقتی جوشیدن آب پرتقال آغاز شد، آتش را کنید و 15 دقیقه دیگر آن را روی حرارت نگه دارید تا بجوشد و غلیظ گردد. مقدار باقی مانده آب پرتقال شما حدودا یک چهارم پیمانه خواهد بود. وقتی آب پرتقال به این وضعیت رسید، صبر کنید تا خنک گردد.

زرده تخم مرغ را در مخلوط کن بیندازید و چند ثانیه بگردانید. در همین حال نمک و شیره پرتقال را هم به آن اضافه کنید و کره را هم کم کم روی این مواد بریزید و چند ثانیه دیگر مخلوط کن را روشن نگه دارید.

این سس هم مثل مایونز هلندی باید هر چه زودتر مصرف گردد.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مایونز هلندی یا سس هالندیز به دو روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مایونز هلندی یا سس هالندیز به دو روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید