ظرفیت های مقابله به مثل عراق با آمریکا

به گزارش وبلاگ طفره، به گفته یک کارشناس عراقی، بغداد در پاسخ به اقدام واشنگتن در تحریم مقامات عراق، از ظرفیت های لازم برای مقابله به مثل برخوردار است.

ظرفیت های مقابله به مثل عراق با آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، حافظ آل بشارة تحلیلگر سیاسی عراق، گفت که کشورش ظرفیت آن را دارد که با اقدام آمریکا در تحریم شخصیت های عراقی مقابله به مثل کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: آمریکا از شیوه تحریم شخصیت ها به عنوان ابزاری برای فشار بر عراق به منظور دور کردن آن از ایران و بلوک شرق مانند روسیه، چین و هند استفاده می کند به ویژه که عراق در دوران نخست وزیری عبدالمهدی، روابط خود را با این طرف ها توسعه داده است و آمریکا نمی خواهد که عراق را از دست دهد.

این کارشناس عراقی گفت: آمریکا تحریم ها را علیه مقامات اعمال می کند تا آنها را به تغییر مواضع و به طور کلی دور کردن از محور ایرانی - آسیایی وا دارد. اما هر کشوری که علیه مقاماتش تحریم اعمال می شود، به ویژه کشوری که دارای حاکمیت مستقل است، باید به این اقدامات پاسخ دهد.

وی اضافه نمود که آمریکا از طریق وزارت خزانه داری علیه اشخصیت های عراقی تحریم اعمال کرده، بغداد نیز می تواند با اتخاذ مجموعه تصمیمات مالی و بانکی به این تحریم ها پاسخ دهد. به عنوان مثال می تواند به فعالیت و نظارت آمریکا بر درآمدهای نفتی عراق پایان دهد. عراق این اختیار را دارد که درآمدهای نفتی اش را از دست آمریکا خارج کند و به آن اجازه ندهد که در امور بانک مرکزی دخالت کند. همچنین می تواند به کلیه توافقنامه های تسلیحاتی امضا شده با آمریکا پایان دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا 15 آذر از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و فساد خبر داد که عبارت بودند از: قیس الخزعلی دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و اللیث الخزعلی برادر وی، حسین فلاح اللامی از فرماندهان امنیتی سازمان الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

این اقدام با واکنش شماری از نمایندگان پارلمانی عراق همراه شد و آنها درج نام شخصیت هایی عراقی در لیست تحریم های آمریکا را محکوم کردند.

شبکه العربیه عربستان سعودی، دیروز (23 آذر)، از قصد کنگره آمریکا برای تحریم نه تن دیگر از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داد و گفت که در رأس این فرماندهان که قرار است اسامی آنها در فهرست جدید تحریم های کنگره درج شود، ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی واقع شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظرفیت های مقابله به مثل عراق با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های مقابله به مثل عراق با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید