عربستان برای رفع تنش ها به پوتین امیدوار است

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس مرکز تحقیقاتی روسیه: عربستان برای رفع تنش ها به پوتین امید بسته است.

عربستان برای رفع تنش ها به پوتین امیدوار است

پوتین

رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکای روسیه بیان نمود: رهبران عربستان سعودی برای رفع تنش ها در منطقه خلیج فارس بویژه حل و فصل اختلافات با ایران به ولادیمیر پوتین و سفرش به ریاض امید بسته اند.

ولادیمیر باتیوک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار در مسکو گفت: عربستان سعودی به شدت در باتلاق یمن که خود ایجاد کرده گرفتار شده سالانه میلیاردها دلار از ثروت خود را به همین دلیل بر باد می دهد.

روسیه

باتیوک با اشاره به حمله یک ماه پیش پهپادهای یمنی به مراکز نفتی عربستان سعودی اضافه کرد: این حمله نقاط ضعف ریاض را به خوبی نمایان کرد و مقام های عربستانی متوجه این واقعیت شدند که کشورشان تا چه اندازه آسیب پذیر است.

نیروهای یمنی در پاسخ به حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به اماکن مسکونی این کشور ، روز 23 شهریورماه در عملیاتی با عنوان توازن بازدارندگی دوم پالایشگاه های بقیق و خریص وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان را هدف 10 پهپاد خود قرار دادند.

عربستان به مذاکره با ایران نیاز دارد

رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا روسیه در ادامه گفت که عربستان سعودی نیاز به رفع اختلافات خود با ایران دیگر کشور بزرگ اسلامی در جهان دارد.

باتیوک گفت: رفع تنش ها و اختلافات فقط از راه مذاکره امکانپذیر است و ایران در گذشته اعلام کرده که برای گفت وگو با ریاض آماده است.

وی با بیان اینکه آمریکا مخالف حل و فصل تنش ها بین دو کشور است، گفت: رفع اختلافات بین ایران و عربستان سعودی در برنامه های آمریکا نمی گنجد و به همین دلیل از نیروهای سیاسی طرفدار خود در عربستان برای ممانعت از چنین گفت وگویی استفاده خواهد کرد.

کارشناس روس معتقد است که عربستان سعودی که هر ساله دهها میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی برای شرکت های تسلیحاتی آمریکا تامین می کند در راس عوامل ایجاد اختلاف و مناقشه در خاورمیانه واقع شده است.

عربستان سعودی

رئیس مرکز تحقیقاتی روسیه به توانمندی پوتین برای رفع اختلافات و تنش زدایی در عرصه بین المللی اشاره و اظهار کرد: طرح امنیت گروهی خلیج فارس در راستای همین سیاست ارائه شده است.

طرح امنیت گروهی خلیج فارس که در ماه جولای به سازمان ملل ارائه شده است بر مشارکت همه کشورهای منطقه در تامین امنیت آن تاکید دارد و پنج عضو دائمی شورای امنیت و برخی سازمان های بین المللی ازجمله سازمان ملل می توانند در آن به عنوان ناظر حضور داشته باشند.

باتیوک گفت: روسیه برخلاف غرب به رهبری آمریکا در پی جنگ افروزی در منطقه نیست و می خواهد با کشورهای این منطقه روابط محبت آمیز داشته باشد و منافع خود را در صلح و آرامش این منطقه می بیند، از این منظر سفر رئیس جمهوری روسیه به عربستان سعودی اهمیت فراوانی می یابد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عربستان برای رفع تنش ها به پوتین امیدوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان برای رفع تنش ها به پوتین امیدوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید