فناوری رایانش ابری بومی سازی شد

به گزارش وبلاگ طفره، علی اصغر انصاری با اشاره به دستاورد بومی سازی فناوری رایانش ابری در کشور، گفت: پیاده سازی رایانش ابری در 3 لایه Daas ،saas و paas برای اولین بار در ایران و در راستای خودکفایی صنعتی و اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

فناوری رایانش ابری بومی سازی شد

وی اعلام نمود: دستاورد شرکت فاوا مجد در این زمینه دستاورد خوبی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می گردد و با وجودی که این فناوری تاکنون در کشورهای پیشرفته وجود داشته هم اکنون دانش آن در کشور بومی سازی شده است.

در مراسم رونمایی از این پروژه، غلامحسین پور مدیر پروژه نیز بیان نمود: استفاده از رایانش ابری، متقاضی را از خرید نرم افزار و سخت افزار بی احتیاج نموده است به این معنی که متقاضیان به جای سرمایه گذاری سنگین برای خرید سخت افزار و نرم افزار، می توانند از اشتراک سالیانه برای این فناوری بهره مند شوند.

وی توضیح داد: سایت رایانش ابری در حال حاضر نرم افزارهای مورد احتیاج مهندسان را طراحی و پیاده سازی نموده که به وسیله https://www.micloud.ir در دسترس واقع شده است.

به گزارش وبلاگ طفره، طبق تعریف موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، رایانش ابری مدلی است برای داشتن دسترسی فراگیر، آسان به شبکه ها، سرورها، فضای ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و سرویس ها که بتوانند با کمترین کار و زحمت یا احتیاج به دخالت فراهم کننده سرویس، دسترسی آسان به سرویس ھای مبتنی بر فناوری در اینترنت را فراهم کند.

تکتولوژی رایانش ابری، محدودیت های دسترسی به نرم افزارهای مورد احتیاج افراد و سازمانها را به طور کامل حذف نموده و بومی سازی این تکنولوژی در صنعت فناوری اطلاعات در راستای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در حوزه فناوری اجرا شده و باعث صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از منابع می گردد.

این تکنولوژی تا قبل بومی سازی در ایران، به صورت حرفه ای در اختیار امریکا و کانادا بود. امکانات رایانش ابری به ویژه در بخش زیرساخت می تواند در توسعه دولت الکترونیکی مستقل و یکپارچه نقش اساسی ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فناوری رایانش ابری بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری رایانش ابری بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید