قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم؟

به گزارش وبلاگ طفره، اغلب افراد اضافه وزن را یک عامل تهدیدکننده برای سلامتی می دانند. این در حالی است که کمبود وزن نیز مسائل و مخاطرات خاص خود را به همراه دارد. کمبود وزن و لاغر بودن می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل اساسی در بدن باشد. برای جبران این کمبود و افزایش وزن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما ببینیم قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم.

قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم؟

نکات کلیدی

قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم؟

  1. پروتئین ها
  2. کربوهیدرات
  3. چربی ها (منبع انرژی آهسته سوز)
  4. نشاسته
  5. استفاده از وعده های غذایی ترکیبی

رژیم غذایی قبل از خواب برای چاق شدن و افزایش وزن

برای افزایش صحیح وزن، در ابتدا باید روی گنجاندن غذاهای سالم در صبحانه، ناهار و شام تمرکز کنید.

برای بسکمک از افراد افزایش وزن سخت است. احتمالاً دیده اید که برخی از سلبریتی ها برای نقش های خاصی وزن اضافه می کنند. اما این موضوع اصلا بدین معنا نیست که آنها هر چه می خواهند می توانند بخورند و رژیم غذایی دقیقی تحت نظر متخصص دارند و در کنارش ورزش می کنند.

اگر شما هم قصد اضافه کردن وزن خود را دارید، باید همانند آنها فقط غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به هدفتان برسید.

چرا کمبود وزن داریم؟

متخصصان تغذیه معتقدند: وقتی دچار کمبود وزن هستید، به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری را نسبت به کالری دریافتی می سوزاند. بنابراین، برای رفع این مشکل به یک رژیم غذایی مغذی، پرکالری و پر پروتئین نیاز دارید. در کنار آنچه که مصرف می کنید، زمان بندی و چگونگی استفاده از مواد نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یک وعده غذایی مناسب قبل از خواب می تواند شما را در رسیدن به وزن دلخواهتان کمک کند. پس در ادامه ببینیم قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم.

1. پروتئین ها

پروتئین همیشه به عنوان مهم ترین ماده مغذی برای افزایش عضلات درنظر گرفته می شود. از آنجایی که آزادسازی و جذب پروتئین برای استفاده در ماهیچه ها آهسته است، این موضوع این ماده را به گزینۀ مناسبی برای استفاده در وعده غذایی قبل از خواب تبدیل می کند. مصرف یک وعده غذایی با پروتئین بالا قبل از خواب، بهترین راه برای به حداکثر رساندن بازدهی بدن است. ورزشکاران نیز پروتئین دریافتی خود را در تمام طول روز بالا نگه می دارند، به ویژه در شام یا وعده غذایی قبل از خواب یعنی زمانی که بدن فرصت زیادی دارد تا پروتئین را به عضله، تاندون و بافت همبند تبدیل کند و از آن برای تقویت استخوان ها استفاده کند.

از جمله خوراکی های این گروه می توان به گوشت، مرغ و ماهی اشاره کرد. غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، کالری، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری هستند و برای کسانی که افزایش وزن می خواهند، انتخاب خوبی هستند.

2. کربوهیدرات

از دیگر مواد بسیار مفید برای رشد عضلات می توان به کربوهیدرات ها اشاره کرد. بهترین کربوهیدرات ها برای استفاده قبل از خواب غلات سبوس دار، لوبیا و حبوبات هستند. یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات و پروتئین، بهترین غذا قبل از خواب جهت افزایش وزن است. بدن شما در طول شب از این کربوهیدرات ها استفاده کرده و انرژی لازم برای چند ساعتی که باید صرف خوابیدن و تولید عضله کنید را فراهم می کند.

از مواد غذایی داری کربوهیدرات می توان به برنج اشاره کرد. برنج یک گزینه پر کالری و در دسترس است و شما می توانید برنج قهوه ای و یا برنج سفید را به ؟زود سیر می شوند مفید است.

نان سبوس دار نیز منبع خوبی از کربوهیدرات به شمار می آید و می تواند به شما در حفظ یک وعده غذایی متعادل و پر کالری کمک کند. می توانید نان سبوس دار را با منابع پروتئینی خوب مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: آیا سفید شدن دائمی پوست سبزه ممکن است؟ [روش های خانگی و پزشکی]

3. چربی ها (منبع انرژی آهسته سوز)

قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم؟ قطعا چربی ها می توانند یک ئاسخ خوب برای این سوال باشند. چربی ها به دلیل آزادسازی طولانی مدت انرژی و فرآیندهای هورمونی به عنوان منبع انرژی مهم قبل از خواب به شمار می آیند. در حالی که کربوهیدرات ها معمولاً در تولید عضله نقش دارند، چربی ها قبل از خواب (به جای در طول روز) برای کمک به حفظ سطح انرژی مؤثرتر هستند. اطمینان حاصل کنید که وعده غذایی قبل از خواب شما دارای مقداری چربی است. شما می توانید از یک منبع با کیفیت بالا یا یک منبع چربی پروتئین مخلوط (مانند غذاهای دریایی یا گوشت قرمز با کیفیت بالا) استفاده کنید.

آجیل و کره آجیل نیز از جمله چربی های سالم برای افزایش وزن محسوب می شود. یک مشت آجیل مانند بادام یا بادام زمینی می تواند یک انتخاب عالی برای میان وعده قبل از خواب باشد تا به افزایش وزن شما کمک کند. آجیل ها نه تنها سرشار از چربی های سالم هستند، بلکه کالری بالایی نیز دارند و برای افزایش وزن سالم مفیدند. کره های آجیل را می توان به انواع اسموتی ها اضافه کرده و سپس میل نمود.

از دیگر چربی های با کیفیت بالا می توان به غذاهای دریایی، گیاهان (مانند آووکادو و زیتون)، روغن نارگیل، و لبنیات یا گوشت اشاره کرد.

4. قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم ؟ نشاسته

مواد غذایی حاوی نشاسته نیز از جمله خوراکی های چاق کننده محسوب می شوند. نشاسته ها حجم وعده غذایی و تعداد کالری مصرفی را افزایش می دهند. غذاهای غنی از نشاسته عبارتند از:

سیب زمینی، کینوا، ذرت، جو، گندم، ماکارونی، پاستا و … اشاره کرد.

نشاسته علاوه بر افزودن کالری به رژیم غذایی، انرژی را به شکل گلوکز تامین می کند و گلوکز به صورت گلیکوژن در بدن ذخیره می شود. تحقیقات نشان داده

گلیکوژن می تواند عملکرد و انرژی را در حین ورزش بهبود بخشد.

از آنجایی که نشاسته به سرعت و به راحتی هضم می شود، کمی بعد از مصرف شما را گرسنه می کند. در نتیجه غذای بیشتری خورده و افزایش وزن پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد واتساپ بدون از دست دادن داده [اندروید و iOS]

5. استفاده از وعده های غذایی ترکیبی

از جمع بندی مطالب بالا می توان به این نتیجه رسید که ئاسخ سوال قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم، خوردن یک غذا به تنهایی نیست. بلکه این وعده باید ترکیبی از مواد مغذی مختلف باشد که معمولاً در منابع با کیفیتی مانند مخلوط پروتئین-چربی (گوشت، لبنیات و غذاهای دریایی) و پروتئین کربوهیدرات (لوبیا و حبوبات) یافت می شود.

استفاده از ترکیب غذاها و مواد مغذی مختلف و خوردن آنها قبل از خواب به افزایش وزن کمک کرده و منجر به افزایش عضلات می شود.

سخن پایانی

برای افزایش وزن، خوردن غذاهای سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و چربی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به آرامی و پیوسته وزن خود را افزایش دهید. غذاهای ناسالم مانند چیپس و نوشابه مصرف نکنید. این مواد ممکن است باعث افزایش وزن شما شوند، اما به مرور زمان سلامتی شما را تهدید خواهند کرد.

منبع: آچاره

به "قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید