مازندران پایلوت طرح زهکشی و صادرات محصولات کشاورزی کشور شد

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه نمود: مازندران به عنوان پایلوت طرح زهکشی اراضی شمال کشور و صادرات میوه با موضوع مرکبات و کیوی در کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان یک مصوبه ملی مورد تاکید نهاده شد .

مازندران پایلوت طرح زهکشی و صادرات محصولات کشاورزی کشور شد

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درساری، عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای کشاورزی با بیان اینکه مازندران استان خاص کشور در حوزه کشاورزی است که باید نگاه ویژه ای به این استان گردد، گفت: حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استان مازندران نشانگر اهمیت استان در فراوری و امنیت غذایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه راه برون رفت از مسائل استان، حمایت و سرمایه گذاری در حوزه زهکشی استان است که در حال حاضر به آن توجه ویژه ای شده است، ادامه داد: توسعه کشت دوم علوفه، شبدر، برنج و سایر محصولات کشاورزی با انجام زهکشی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مازندران به عنوان پایلوت طرح زهکشی اراضی شمال کشور و صادرات میوه با موضوع مرکبات و کیوی در کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان یک مصوبه ملی مورد تاکید نهاده شد.

شهیدی فر اظهار کرد: در تنظیم بازار میوه شب عید، مازندران مکلف شد 50 هزار تن تامین مرکبات شب عید را داشته باشد و تعاون روستایی موظف به اجرای این کار شد.

وی اظهار کرد: وظیفه جهاد کشاورزی حمایت از فراوریات کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و کشاورزان است و باید کوشش کنیم پایداری فراوریات کشاورزی استان را رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: خط قرمز ما فراوری محصولات کشاورزی است و این کار با هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی، نظارتی و حقوقی امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مازندران پایلوت طرح زهکشی و صادرات محصولات کشاورزی کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران پایلوت طرح زهکشی و صادرات محصولات کشاورزی کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید