مزایای نیاسینامید برای پوست

به گزارش وبلاگ طفره، نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید شکلی از ویتامین B3 است که به نام نیاسین یا اسید نیکوتینیک نیز شناخته می گردد که می تواند از اسید های آمینه ساخته گردد. علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، به تبدیل مواد مغذی به انرژی برای بدن و ترمیم آسیب DNA یاری می نماید.

مزایای نیاسینامید برای پوست

اخیراً این ماده به علت قابلیت های ضد پیری موضعی خود مورد توجه قرار گرفته است.

فرمولاسیون های موضعی تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست دارند.

نیاسینامید چگونه می تواند به پوست یاری کند؟

نیاسینامید موضعی به روش های مختلف به پوست یاری می نماید و برای روتین روزانه ضد پیری شما لازم است. این ماده می تواند برای هر نوع و رنگ پوستی مفید باشد.

آنتی اکسیدان: نیاسینامید یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد منتشر شده از اشعه UV خورشید را از بین می برد. رادیکال های آزاد مسئول آسیب رساندن به کلاژن ما هستند که منجر به چین و چروک می گردد و DNA آسیب دیده منجر به سرطان پوست می گردد.

هایپرپیگمانتاسیون: نیاسینامید از فراوری رنگدانه ملانین در پوست جلوگیری می نماید. ملانین مسئول ایجاد لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست ناشی از اشعه UV خورشید است.

پوست خشک و ملتهب: نیاسینامید عملکرد مانع پوست را حفظ می نماید تا از از دست دادن آب و کم آبی پوست جلوگیری کند. با بازگرداندن عملکرد محافظ پوست، التهاب پوست را نیز کاهش می دهد که قرمزی صورت را کمتر می نماید. این به ویژه برای بیمارانی با پوست حساس ناشی از اختلال در عملکرد سد مفید است.

آکنه: نیاسینامید می تواند فراوری سبوم (روغن) را کاهش دهد. روغن اضافی می تواند منافذ را مسدود کند و سلول های مرده و باکتری های پوست را به دام بیاندازد که منجر به آکنه می گردد.

نحوه استفاده از نیاسینامید در مراقبت از پوست

برای برترین نتیجه، نیاسینامید را یک تا دو بار در روز بعد از تمیز کردن پوست خود، اما قبل از استفاده از مرطوب کننده، بهره ببرید. اغلب با سایر مواد ضد پیری مانند ویتامین C یا E، رتینوئید ها یا اسید هیالورونیک ترکیب می گردد. سرم های حاوی نیاسینامید برترین جذب را دارند، اما در صورت تمایل، در کرم ها و لوسیون ها نیز یافت می گردد.

آیا نیاسینامید عوارض جانبی دارد؟

نیاسینامید معمولاً به خوبی تحمل می گردد و احتمال عوارض جانبی کمی دارد. با این حال، بعضی، به ویژه آن هایی که پوست بسیار حساس دارند یا شرایط پوستی خاصی مانند اگزما دارند، ممکن است پس از استفاده از آن دچار تحریک شوند. وقتی محصول جدیدی را آغاز می کنید، همواره بهتر است ابتدا یک نقطه آزمایشی را امتحان کنید.

با کمترین غلظت نیاسینامید آغاز کنید و فقط یک بار در روز و یک روز در میان بهره ببرید. شما می توانید به آرامی به میزان ای که پوست شما تحمل می نماید دو بار در روز از آن بهره ببرید.

نیاسینامید و سایر محصولات پوستی

نیاسینامید را می توان با سایر مواد ترکیب کرد تا نتایج سریع تری برای احتیاج های مراقبت از پوست شما به دست آورد. نیاسینامید از قبل در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ترکیب می گردد تا به شما نتیجه بهتر و بیشتری بدهد. اگر در پی یک سرم آنتی اکسیدانی قوی هستید، در پی نیاسینامید همراه با ویتامین های C و E باشید.

نیاسینامید جدیدترین سرم شگفت انگیز ضد پیری است. خواص آنتی اکسیدانی آن به محافظت از کلاژن در برابر تخریب زودرس و ایجاد چین و چروک و کاهش التهاب، لکه های تیره و فراوری چربی و جلوگیری از کم آبی پوست یاری می نماید.

برای حداکثر فواید، باید آن را روزانه در ترکیب با سایر مواد ضد پیری بهره ببرید. همواره برای برترین توصیه های ضد پیری برای پوست خود با متخصص پوست خود مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از نیاسینامید برای همه بی خطر است؟

بله، نیاسینامید موضعی برای همه انواع پوست و به طور کلی رنگ پوست ایمن است. اگر پوست حساسی دارید، به ندرت از آن بهره ببرید تا ببینید آیا پوست شما آن را تحمل می نماید یا خیر.

چه زمانی نتایج نیاسینامید حاصل می گردد؟

شما باید بعد از چند هفته آغاز به تماشا بعضی از نتایج کنید. 3 تا 4 ماه طول می کشد تا اثرات کامل قابل توجه باشد. شکیبا باشید و با روال خود سازگار باشید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "مزایای نیاسینامید برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای نیاسینامید برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید