نشست اوپکی ها و غیراوپکی ها آغاز شد، زنگنه: جلسه سختی درپیش داریم

به گزارش وبلاگ طفره، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (جمعه، 16 اسفندماه) پیش از حضور در هشتمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز در یکصد و هفتاد و هشتمین نشست اوپک تصمیم گرفته شد به اعضای اوپک و غیر اوپک کاهش یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز پیشنهاد شود که پس از آن نیز به این صورت تکمیل شد که این میزان کاهش تا انتها سال 2020 ادامه داشته باشد.

نشست اوپکی ها و غیراوپکی ها آغاز شد، زنگنه: جلسه سختی درپیش داریم

وی افزود: بر اساس پیشنهاد ارائه شده، از این کاهش یک میلیون بشکه سهم اوپکی ها و 500 هزار بشکه سهم غیر اوپکی ها خواهد بود.

وزیر نفت با بیان اینکه امیدوارم در نشست امروز اوپک و غیر اوپک این پیشنهاد عملیاتی شود و از اول ماه آوریل تولید نفت یک میلیون و 500 هزار بشکه کاهش یابد، ادامه داد: فکر می کنم نشست سختی پیش روی ماست، اما امیدوارم به نتیجه برسیم.

زنگنه درباره جلسه غیررسمی دیشب اعضای اوپک و بیانیه مطبوعاتی پس از آن مبنی بر اینکه این میزان کاهش تا انتها سال 2020 باشد، گفت: بله، در انتها تجدیدنظری شد، ما هم مخالفتی با آن نداشتیم، اما باید دید با غیر اوپک به توافقی خواهیم رسید.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال می دهید روسیه پیشنهاد کاهش تولید اوپک را بپذیرد، شرح داد: باید بحث شود و دید چه می شود. روسیه تا به امروز نظر رسمی نداده و موافقتی اعلام نکرده، اما صراحتاً هم مخالفتی ابراز نکرده است.

تلاش می کنیم با غیر اوپک توافق کنیم

وزیر نفت درباره اینکه آیا شما درباره رسیدن به توافق مطمئن هستید، گفت: امیدوارم.

وی به این پرسش که فکر می کنید روس ها با تصمیم اوپک همراهی کنند، اظهار کرد: فکر می کنم به زمان نیاز داریم که با هم مشورت و بحث کنیم. مفهوم نشست این است که با هم بحث کنیم و به توافق برسیم.

زنگنه درباره اینکه اگر اوپک و غیر اوپک امروز توافق نکنند چه اتفاقی می افتد، شرح داد: امیدوارم این وضع را شاهد نباشیم.

وی به این پرسش که آیا این خطر وجود دارد که رابطه اوپک و متحدانش امروز از هم بپاشد؟ پاسخ داد: ما در حال تلاش هستیم که با همکاران خودمان در کشورهای غیرعضو اوپک به توافق برسیم.

آمریکا دروغ می گوید

وزیر نفت درباره اینکه ایران بالاترین موارد ابتلاء به ویروس کرونا را خارج از چین دارد، این مسئله چقدر برای شما نگران کننده است، گفت: ما وضع خودمان را اعلام می کنیم، اما برخی کشورها وضع خودشان را اعلام نمی کنند.

وی به این پرسش که آیا جهان باید به آمارهای ایران اعتماد کند؟ گفت: ما هیچ کمکی از جامعه بین المللی دریافت نکرده ایم، به ویژه آمریکا که دروغ می گوید. آمریکا نمی گذارد ما دارو و غذا برای مردم ایران بخریم. وقتی وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ما هیچ تحریمی برای دارو و غذا نداریم، این درست نیست.

زنگنه گفت: ما با چه پولی غذا و دارو می خریم؟ وقتی همه صادرات ما، نفت خام، فرآورده ها، پتروشیمی، آهن، مس، همه تحت تحریم هستند، با چه پولی ما می توانیم غذا و دارو برای مردم ایران بخریم؟

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست اوپکی ها و غیراوپکی ها آغاز شد، زنگنه: جلسه سختی درپیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اوپکی ها و غیراوپکی ها آغاز شد، زنگنه: جلسه سختی درپیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید