وزیر ارتباطات: هیچ گونه اختلال در اینترنت را تحمل نمی کنیم

به گزارش وبلاگ طفره، دیجیاتو نوشت: وزیر ارتباطات بار دیگر مدعی شد او و همکارانش در وزارت ارتباطات هیچگونه اختلال در اینترنت را بر نمی تابند. به گفته زارع پور آنها شبانه روز کوشش می نمایند تا اینترنت را با برترین کیفیت برای مردم فراهم نمایند.

وزیر ارتباطات: هیچ گونه اختلال در اینترنت را تحمل نمی کنیم

عیسی زارع پور، به مناسبت هفته دولت با حضور در گفتگوی ویژه خبری، دستاوردهای وزارت ارتباطات را تشریح کرد. او در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره آخرین شرایط کیفیت اینترنت کشور گفت: در وزارت ارتباطات کار بزرگی را آغاز کردیم که بحث کیفیت شبکه اینترنت را به صورت ریشه ای در کشور حل کنیم. البته این بدین معنی نیست که مردم باید تا 1404 صبر نمایند، بلکه اقداماتی را درلایه های مختلف شبکه انجام می دهیم. وظیفه ما این است که اینترنت را با برترین کیفیت را برای مردم فراهم کنیم.

به گفته وی وزارت ارتباطات و مدیران آن هیچگونه اختلال در شبکه را بر نمی تابند و شبانه روز کوشش می نمایند تا برترین ها را فراهم نمایند.

زارع پور بعلاوه به تشکیل کمیته ای از سوی رئیس جمهور برای پیگیری کندی اینترنت اشاره نمود و گفت: ما کاملاً استقبال کردیم و در محورهای مختلف برنامه های بلند و کوتاه مدت را در کنار برنامه های خود اعلام کردیم. بخشی اجرا شده و ان شاءالله روز به روز کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد.

وی البته بهبود کیفیت شبکه را نیازمند سرمایه گذاری در لایه دسترسی مطرح کرد و گفت اپراتورها باید در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

آخرین شرایط توسعه فیبر نوری

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب وکارها اشاره نمود و گفت در 1400 شهر کوچک و بزرگ کار توسعه آغاز شده است: اخیراً پروانه جدیدی را به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم که می توانند خدمات ارتباطی و فیبرنوری را به غیر از مخابرات ارائه نمایند. این پروژه یک پروژه عمرانی است و کار بسیاری دارد و می خواهیم تا انتها سال 1404 کار تمام گردد، بنابراین همکاری مردم را می طلبد. شبانه روزی کار درحال پیگیری است و اپراتورها کار خود را انجام می دهند.

زارع پور ابراز امیدواری کرد که تا انتها سال جاری دسترسی 8 میلیون خانوار به فیبر نوری انجام گردد. او درباره هزینه هایی که مردم برای فیبرنوری خواهند پرداخت گفت: در شهرهای کوچک و بزرگ تصور می گردد که هزینه های چند ده میلیونی برای دریافت این فناوری باید پرداخت گردد اما مردم نمی دانند که می توانند با هزینه کم از آن برخوردار شوند، بنابراین فقط هزینه مودم از مردم دریافت می گردد که آن هم می توان به صورت امانی داده گردد. هزینه مختصری نیز برای فیبرکشی داخل ساختمان گرفته خواهد شد.

چهار پیغام رسان داخلی به هم متصل هستند

قابلیت اینترکانکشن یا همان اتصال پیغام رسان ها به یکدیگر یکی دیگر از اقداماتی بود که زارع پور به آن اشاره نمود و گفت: بحث اتصال پیغام رسان ها درحال حاضر بین چهار پیغام رسان برقرار است و دو پیغام رسان دیگر قرار است به زودی این قابلیت را ایجاد نمایند.

به گفته وی در ایام حج یکی از پیغام رسان های داخلی امکان تماس تصویری را فراهم کرد که در حدود 50 روز 12 میلیون تماس با رضایت 75 درصدی داشتند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "وزیر ارتباطات: هیچ گونه اختلال در اینترنت را تحمل نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: هیچ گونه اختلال در اینترنت را تحمل نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید