پیشتازی مورالس در انتخابات بولیوی، احتمال کشیدن رقابت به دور دوم

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی در بولیوی از پیشتازی اوو مورالس رئیس جمهوری کنونی بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

پیشتازی مورالس در انتخابات بولیوی، احتمال کشیدن رقابت به دور دوم

بر اساس این گزارش، با شمارش 83 درصد از آرای رای دهندگان، مورالس 45.28 درصد و کارلوس میسا نزدیکترین رقیب وی 38.16 درصد از آرا را کسب کرده اند.

این منابع در عین حال اعلام کردند که احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

برای پیروزی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بولیوی لازم است که نامزدها بیش از 50 درصد آرا را کسب کنند یا اینکه حداقل 40 درصد آرا را به خود اختصاص دهند به شرط اینکه با نزدیکترین رقیب خود 10 درصد اختلاف داشته باشند.

بولیوی روز یکشنبه صحنه برگزاری انتخابات متعدد از جمله رقابت های ریاست جمهوری بود. ایوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی، از مردم این کشور خواسته بود تا به صورت مسالمت آمیز و فعالانه در انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات مذکور رای دهندگان رئیس جمهور، معاون رئیس جمهوری، سناتورها، کنندگان کنگره و کنندگان محلی را انتخاب می کنند. رقیب اصلی مورالس در انتخابات کارلوس مسا است.

جدیدترین نظرسنجی ها مدعی بودند که ایوو مورالس 35 درصد و کارلوس مسا رقیب راستگرای وی حدود 26 درصد از حمایت های مردمی را در اختیار دارد. مورالس 13 سال است که قدرت را در بولیوی در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیشتازی مورالس در انتخابات بولیوی، احتمال کشیدن رقابت به دور دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی مورالس در انتخابات بولیوی، احتمال کشیدن رقابت به دور دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید