چگونه رابطه با همسرم را بهبود دهم؟

به گزارش وبلاگ طفره، شاید شما هم از اینکه بین خود و همسرتان احساس تنش بوجود بیاید، متنفر هستید. شاید شما مشاجره می کنید یا اصلا حرفی نمی زنید و یک خاموشی بین خود و همسرتان ایجاد می کنید. البته، همه زوج ها این تنش ها را تجربه می نمایند. اما اگر اوضاع بدتر گردد چه؟

چگونه رابطه با همسرم را بهبود دهم؟

مهمترین قدم در حل مسائل روابط این است که در درجه اول قبول کنیم که مسائلی در رابطه بوجود آمده است و قبل از کوشش برای اصلاح آن، بعضی از دیدگاه ها را بدست آوریم. ایده این است که اگر بتوانید از شیوه عاطفی خود برای تماشا چیزها گام بردارید و مسائل را بیشتر شبیه به یک هدف ببینید و به آنها اهمیت دهید، شما می توانید مسیری را برای ارتباط سالم تر و شادتر ایجاد کنید.

لزلی بکر درمانگر زوجین در استان متحده آمریکا می گوید: به عنوان بخشی از درمان زوجین، من اغلب با پرسیدن چهار سوال، زوجین را هدایت می کنم. من از آنها می خواهم بدون صحبت کردن با یکدیگر به این سوالات در خانه پاسخ دهند. سپس از آنها می خواهم که جواب هایشان را با یکدیگر و با من در میان بگذارند. همانطور که داریم در خصوص جواب ها صحبت می کنیم، من درک بهتری از کشمکش ها و رابطه ای که آنها ترجیح می دهند را بدست می آورم.

شما می توانید این تمرین را در خانه با یاری شریکتان برای پاسخ به این سوالات مشابه انجام دهید. جواب خود را در میان نگذارید تا زمانی که تمام سوالات را تمام نموده باشید. سپس، یک زمان آرام و خوب را برای صحبت کردن در خصوص جواب ها انتخاب کنید و واقعا سعی کنید تا افکار، احساسات و دیدگاه های همدیگر را درک کنید.

سوال اول

چه اتفاقی در رابطه شما بوجود آمده است که احساس می کنید مشکل ساز شده است؟ درحالی که ممکن است تفاوت هایی بین شما وجود داشته باشد که باعث تنش شده است، شما بعلاوه ممکن است این تفاوت ها را بپذیرید. در پاسخ به این سوال، تنها محدوده اختلافات را شرح نمی دهیم بلکه آن اختلاف هایی را شرح می دهیم که فکر می کنیم خوب یا قابل قبول نباشد. این چیزی است که می تواند در طول زمان تغییر کند. برای مثال، استیون همواره بیشتر از هانا با بیرون رفتن موافق بود. او حتی فکر می کرد که آنها تعادل خوبی برای یکدیگر هستند. با اینحال هانا به طور فزاینده ای خودش و در خانه ماندن همسرش را از هم جدا کرد. حال استیون نسبت به این قضیه بی میل است.

سوال دوم

این مسائل چگونه بر روی شما تاثیر گذاشته است؟ این مسائل به شما چه احساسی را می دهد و چگونه بر تفکرات شما درباره خود و شریکتان تاثیر می گذارد و چه رفتاری نشان می دهید؟ به عنوان مثال، شما ممکن است خیلی نا امید باشید که اغلب به راحتی به شریک زندگی تان ضربه بزنید.

سوال سوم

چگونه هر یک از شما در حل مسائل مشارکت نموده است؟ این سوال دو قسمت دارد.

  • مشارکت شما چیست؟
  • مشارکت همسر شما چیست؟

رفتارهای خاص همدیگر را به هم گوشزد کنید نه شخصیت همدیگر را. اگر شما بگویید از اینکه همسرتان لباس هایش را همه جا ول می نماید متنفر هستید، یک راهکار مثبت احتمالی برای او وجود دارد تا لباس هایش را سر جای خود بگذارد. اما در خصوص رفتار های ناخوشایند او صحبت کنید نه خود او. برعکس اگر شما بگویید که او یک آدم کثیف و نامرتب است که اهمیت نمی دهد شما در اصل به شخصیت او توهین نموده اید و ممکن است دیگر مکالمه و گفتن راهکار مسائل ادامه دار و کارساز نباشد.

سوال چهارم

برای درست کردن مسائل چه کارهایی را انجام داده اید؟ و هر کدام از کارهای شما در چه روش هایی موفقیت آمیز بوده است؟

سوال پنجم

چگونه خواهید فهمید که چه هنگام رابطه شما طوری شده است که انتظارش را داشتید؟ برای مثال: در کدام روش ها روابط بین شما تفاوت خواهد نمود؟

همانطور که شما در خصوص این سوالات بحث می کنید، نحوه صحبت کردن با همدیگر بسیار پر اهمیت است. برای یاری به این موضوع شاید بخواهید 4 Ways to Improve Your Communication (چهار روش برای بهبود ارتباطات) و How to Better Understand Your Partner (چگونه شریک خود را بهتر درک کنیم) را بخوانید. بعلاوه، اگر تنش در حدی بالا گرفت که شما نتوانستید مکالمه مثبتی داشته باشید یا خودتان را برای تجربیات همدیگر باز کنید، بهتر است نزد یک درمانگر زوج بروید. اما با برقراری ارتباط به صورت آشکارا و بی پرده تر، صادقانه و با میل واقعی برای ایجاد رابطه بهتر، پاسخ دادن به این سؤالات می تواند به شما یاری کند تا در کنار هم به آینده ای بهتر دست پیدا کنید.

منبع: فوت و فن / blogs.webmd.com

به "چگونه رابطه با همسرم را بهبود دهم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه رابطه با همسرم را بهبود دهم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید