یادم نمی آید 200 لپ تاپ هدیه داده باشم

به گزارش وبلاگ طفره، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص مطالب مطرح شده درباره هدیه 200 لپ تاپ از سوی وزارت ارتباطات به هیئت دولت گفت: من یادم نمی آید که 200 لپ تاپ هدیه داده باشم اما خوب یادم می آید برادری که از مشهد به تهران آمده و اخیرا این فعالیت ها را می کند، چیزهای دیگر یادم می آید که سال 88 مخابرات را به ثمن بخس واگذار کردند و از محل درآمدهای خودش قسط هایش را دادند.

یادم نمی آید 200 لپ تاپ هدیه داده باشم

وی اضافه کرد: یادم می آید که هنوز پنج هزار میلیارد تومان از پول های مردم آنجاست و هنوز تعیین تکلیف نشده است، اگر موضوعاتی باید بررسی شود اینهاست. در خصوص موضوع 200 لپ تاپ هم خواستم گزارشی ارائه دهند.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان اینکه تولید کننده ایرانی اشکالات مربوط به تلفن همراه ساخت داخل را رفع کرده است، اظهار کرد: این تولید کننده، 2 روز قبل آخرین نسخه تلفن همراه خود را برای من فرستادند که بسیار خوب است. این تلفن همراه ارتقا پیدا کرده و قیمت تمام شده آن دو میلیون و 800 هزار تومان بوده که قابل رقابت با نمونه خارجی است و دوربین آن کیفیت بالایی دارد.

آذری جهرمی تاکید کرد: این تلفن همراه سرعت پردازش بسیار بالایی دارد. ما با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صمت تفاهم کردیم که یک خط اعتباری 200 میلیارد تومانی را برای تحریک بازار اختصاص دهند.

آذری جهرمی در خصوص از دسترس خارج شدن 30 هزار دستگاه تلفن همراه نیز گفت: در این باره اطلاعی نداشتیم و از وزیر صمت هم درباره این مسئله پرسیدم. ایشان هم چیزی نمی دانست که این تعداد گوشی تلفن همراه با چه ساز و کاری از دسترس خارج شده اند. اما احتمال می دهیم این مسئله با هماهنگی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا شده است. در صدد این هستیم که دلیل اصلی این مسئله را پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات در خصوص طرح رجیستری و مشکلاتی که اکنون در این خصوص وجود دارد گفت: واقعیت این است که ایرادی در این ساز و کار وجود دارد.

وی ادامه داد: این افراد یک روز از پاسپورت حجاج و مسافران استفاده می کنند، یک روز سیم کارت به نام دیگران صادر می کنند و با پرداخت 300 هزار تومان معافیت پاسپورت آن ها را می خرند. در حال حاضر هم مراسم اربعین را در پیش داریم که بیش از 3 میلیون نفر از مرز رد می شوند.

وی در ادامه شرح داد: تازگی ها نیز شنیده ام که افرادی از لب مرز به مدت نصف روز می روند به آن طرف مرز تا پاسپورت آنها مهر خورده و به عنوان مسافر، گوشی ثبت می کنند. باز هم تاکید می کنم با در پیش بودن اربعین حسینی، باید در این خصوص اساسی صحبت کرد و تصمیم گرفت. از وزیر اقتصاد خواستم با تشکیل کارگروهی ایراداتی که وجود دارد را تصحیح کنیم.

آذری جهرمی گفت: این تسهیلات برای مسافر در نظر گرفته شده نه این که چارچوبی باشد برای رانت. این حق مسافر است، بتواند گوشی که از سفر آورده را رجیستر کند. اگر این قانون از بین برود، قطعا حق مردم ضایع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یادم نمی آید 200 لپ تاپ هدیه داده باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادم نمی آید 200 لپ تاپ هدیه داده باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید