آیا تغییر رهبری در حزب سوسیال دموکرات آلمان انتها ائتلاف بزرگ را رقم می زند؟

به گزارش وبلاگ طفره، حزب سوسیال دموکرات بعد از ماه ها بحران رهبری بالاخره در روزهای آینده رهبری را انتخاب خواهد نمود که بعضی از نامزدهای ریاست این حزب خواستار خاتمه همکاری در ائتلاف بزرگ هستند.

آیا تغییر رهبری در حزب سوسیال دموکرات آلمان انتها ائتلاف بزرگ را رقم می زند؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، روزنامه دی ولت آلمان در گزارشی نوشت: حزب سوسیال دموکرات آلمان به زودی یک رهبری جدید را انتخاب خواهد نمود. این مسئله برای حزب دموکرات مسیحی این معنی را می دهد که باید خود را برای همه سناریوها از جمله خاتمه احتمالی ائتلاف بزرگ آماده کند.

آنگرت کرامپ-کارن بائر، رئیس حزب دموکرات مسیحی اعلام نموده که حزبش برای وقوع هر سناریویی آمادگی دارد.

این روزنامه آلمانی در ادامه این پرسش را عنوان کرد که حالا چه اتفاقی می افتد اگر ائتلاف بزرگ واقعا دچار فروپاشی گردد؟ در هر صورت رئیس حزب دموکرات مسیحی اعلام نموده است که این حزب برای شرایطی که حزب سوسیال دموکرات در ماه دسامبر ائتلاف بزرگ را ترک کند آمادگی دارد.

کارن بائر در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اعلام نموده است که وی به عنوان رئیس حزب دموکرات مسیحی باید خود را برای همه سناریوها آماده کند. وی تاکید نمود که حزب دموکرات مسیحی همچنین برای یک مبارزه انتخاباتی آمادگی خوبی دارد.

وی در عین حال گفته است که ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که در حزب سوسیال دموکرات چه اتفاقی می افتد. وی همچنین از علاقه حزبش به ادامه کار در ائتلاف بزرگ اطلاع داد.

رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان همچنین خاطرنشان کرد که هیچ دلیلی برای مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی وجود ندارد. به گفته وی این پایه و اساسی است که بر مبنای آن ائتلاف بزرگ به کار خود ادامه دهد. وی گفته است اینکه آیا حزب سوسیال دموکرات هم خواستار آن است مسئله ای است که خود باید درباره آن تصمیم بگیرد.

دیگر سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی هم اظهارات مشابهی در این باره داشته اند. فولکر بوفیر، معاون حزب دموکرات مسیحی هم در این باره گفته است که اتحادیه احزاب متحد مسیحی از قرارداد ائتلافی حمایت می نماید.

حزب سوسیال دموکرت قرار است در کنگره حزبی خود که در روزهای آینده برگزار می گردد یک رهبری دو گانه را انتخاب نموده و از بستن ائتلاف با اتحادیه احزاب متحد مسیحی یک نتیجه گیری را داشته باشد. چند نامزد برای ریاست حزب سوسیال دموکرات با هم رقابت می نمایند. اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان و کلارا گویویتز، از نامزدهای ریاست حزب سوسیال دموکرات خواستار باقی ماندن حزبشان در ائتلاف بزرگ هستند. ساسکیا اسکلن، از نمایندگان این حزب در مجلس و نوربرت والتر بوریانس، از دیگر نمایندگان نامزد ریاست این حزب با دیده شک و تردید به ادامه همکاری حزبشان در ائتلاف بزرگ می نگرند.

دولت ائتلافی متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در آلمان از همان شروع تشکیل، با چالش های فراوانی روبه رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما فرایند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهفرایندان گذاشت و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدراعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات مجلسی 2019 اروپا هم نتیجه تلخی را به دست آوردند و بعد از این انتخابات رئیس حزب سوسیال دموکرات از مقام خود استعفا داد و تا کنون هنوز این حزب دچار بحران است و مرتبا از محبوبیت آن کاسته می گردد.

بسیاری از سیاستمداران این حزب همکاری با اتحادیه احزاب متحد مسیحی در ائتلاف بزرگ را دلیل اوضاع وخیم حزبشان می دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آیا تغییر رهبری در حزب سوسیال دموکرات آلمان انتها ائتلاف بزرگ را رقم می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تغییر رهبری در حزب سوسیال دموکرات آلمان انتها ائتلاف بزرگ را رقم می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید