این دسر خاص را در یک مهمانی رسمی درست کنید

به گزارش وبلاگ طفره، اشتباه نکنید باواریا فقط نام برند ماءالشعیر نیست. اگر از دسرهای معمولی و رایج خسته شده اید و می خواهید برای مهمانی رسمی تان دسری ویژه و متفاوت رو کنید، باواریای وانیلی را امتحان کنید.

این دسر خاص را در یک مهمانی رسمی درست کنید

مطمئن باشید بسیار مورد استقبال مهمانانتان قرار خواهد گرفت.

1. زرده های تخم مرغ را همراه شکر و وانیل در کاسه ای بریزید و با همزن خوب بزنید. سپس شیر را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. در این فاصله پودر ژلاتین را در یک سوم پیمانه آب سرد ریخته و به روش بن ماری در آب حل کنید.

2. وقتی شیر آغاز به جوشیدن کرد، اجاق را خاموش کنید و شیر جوش را کناری بگذارید تا به اصطلاح از حرارت بیفتد. سپس پودر ژلاتین حل شده در آب را همراه با مخلوط زرده تخم مرغ به شیر اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن با قاشق، کناری بگذارید تا این مخلوط سرد گردد.

3. خامه را به صورت جداگانه با همزن بزنید. وقتی مخلوط سرد شد، خامه را به آن اضافه کنید. حالا مواد را پنج قسمت نموده و هرکدام را با یکی از مواد پیشنهادی برای رنگ کردن دسر، رنگی و طعم دار کنید.

4. در این مرحله ابتدا مواد با طعم و رنگ کاکائو را در قالبی که می خواهید دسر را در آن درست کنید بریزید، سپس آن را در یخچال قرار دهید تا سرد گردد. لایه های بعدی مواد نسکافه ای، اندازهی مواد ساده وانیلی، مواد زعفرانی و دوباره مواد وانیلی ساده و لایه آخری دسر توت فرنگی خواهد بود. فقط توجه داشته باشید بعد از هر بار اضافه کردن یک لایه باید دسر را در یخچال قرار دهید تا ببندد.

5. پس از اینکه همه لایه ها طبقه طبقه بسته شدند، دسر را از قالب داخل ظرف تختی برگردانده و روی آن را با دانه های اسمارتیس، خامه فرم گرفته، شوکورول و پودر قهوه تزئین کنید.

مواد لازم برای 10 تا 12 نفر

6 عدد زرده تخم مرغ

8 /1 ق م وانیل

4 /3 پیمانه شکر

2 /1 2 پیمانه شیر

2/1 یک ق س پودر ژلاتین

3 /1 پیمانه آب سرد برای ژلاتین

4 / 1 یک پیمانه خامه شیرین شده

مواد لازم برای چندرنگ کردن دسر

یک ق س پودر کاکائو

یک ق س پودر نسکافه

یک ق س آب برای حل کردن نسکافه

یک ق س شربت توت فرنگی

یک ق چ زعفران حل شده در آب

یک پیمانه خامه فرم گرفته (برای تزئین)

به اندازه لازم اسمارتیس

فوت وفن

برای اینکه مطمئن شوید شرایط برای ریختن ماده لایه بعدی آماده است با انگشت سبابه روی سطح لایه قبلی اشاره کنید. اگر انگشت شما داخل مایه نشد ولی مایه حالت چسبناک داشت، لایه بعدی را بریزید.

برای حل کردن پودر ژلاتین در آب به روش بن ماری کافی است کاسه ای حاوی پودر و آب را داخل کاسه دیگری که تا نیمه پر از آب است قرار دهید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. به این ترتیب پودر ژلاتین با حرارت غیرمستقیم در آب حل می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "این دسر خاص را در یک مهمانی رسمی درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دسر خاص را در یک مهمانی رسمی درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید