تحولات لیبی موضوع گفت و گوی مکرون با فائز السراج

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس جمهوری فرانسه تماسی تلفنی با نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی برقرار کرد و در جریان این تماس، دو طرف به آنالیز تحولات امنیتی در لیبی پرداختند.

تحولات لیبی موضوع گفت و گوی مکرون با فائز السراج

دولت توافق ملی لیبی در بیانیه ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک گفت که فائز السراج، نخست وزیر این دولت در گفت وگوی تلفنی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با وی برقرار ساخت، به آنالیز تحولات وضعیت امنیتی و پیامدهای حمله و جنگ در طرابلس و شماری از شهرهای دیگر لیبی پرداخت.

ماکرون مخالفت کامل خود را با درگیری در طرابلس، پایتخت لیبی و تهدید شدن جان غیرنظامیان گفت و خواهان توقف این حملات شد.

السراج نیز توضیح داد: ما نسبت به این حمله بسیار ناخرسند هستیم، زیرا این حمله در حالی صورت گرفت که شهروندان لیبیایی نسبت به حل و فصل اوضاع و برگزاری کنفرانس ملی سراسری خوشبین بودند.

وی در ادامه خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را متهم به این کرد که کشور را مجددا به جنگ و خونریزی باز گردانده است.

السراج در جریان این تماس تلفنی بر مقاومت در برابر این تجاوزگری تاکید نمود و گفت که خلیفه حفتر تنها یک گزینه پیش روی خود دارد که همان توقف هرچه سریع تر عملیات نظامی و عقب نشینی و بازگشت به همان جایی است که از آنجا آمده است.

نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر هفته گذشته عملیات نظامی در اطراف طرابلس به راه انداختند که این عملیات منجر به درگیری میان نیروهای حفتر و نیروهای وابسته به دولت توافق ملی لیبی شد که در نتیجه این درگیری ده ها تن کشته و زخمی شده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تحولات لیبی موضوع گفت و گوی مکرون با فائز السراج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات لیبی موضوع گفت و گوی مکرون با فائز السراج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید