فرمانده آمریکایی: روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا است

به گزارش وبلاگ طفره، گلن ونهرک فرمانده دفاع هوافضای مقر شمالی آمریکا در مصاحبه با مجله نیروی هوایی این کشور، مدعی شد که در مقایسه با چین، توانمندی های نظامی روسیه تهدید جدی تری برای ایالات متحده محسوب می گردد.

فرمانده آمریکایی: روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا است

وی در ادامه این ادعا اضافه کرد: در حال حاضر، روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا به تعداد می رود حال آنکه در دراز مدت چین تهدیدی برای موجودیت آمریکا است.

این مقام نظامی آمریکا اضافه کرد: اما در حال حاضر، روسیه از بابت داشتن تجهیزات نظامی چون زیر دریایی، بمب افکن و موشک های کروز برای ما یک تهدید است.

این در حالی است که در ماه میلادی می هم، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که دولت واشنگتن در حال آنالیز توسعه توانایی های رزمی چین و روسیه است.

این دو کشور در طول 10 سال گذشته، صدرنشین فهرست تهدیدهای نظامی علیه واشنگتن بوده اند حال آنکه آمریکا از یک سو با تقویت دیوار ناتو در مرزهای روسیه و از سوی دیگر با اتخاذ سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک، در پی برطرف چالش های بلندمدتی است که با آنها خواهد داشت.

پیشتر، کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا هم طی سخنانی مدعی شد که روسیه در حال حاضر تهدید بزرگ تری به نسبت چین در برابر آمریکا محسوب می گردد.

این مقام ارشد پنتاگون مدعی شد در حالی که چین ممکن است تهدیدی تدریجی برای واشنگتن و متحدانش محسوب گردد، روسیه ممکن است در کوتاه مدت با توجه به رفتارهایش در اروپا، خاورمیانه، آسیا و فضای مجازی به مشکل بزرگ تری تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرمانده آمریکایی: روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده آمریکایی: روسیه تهدید نظامی درجه یک علیه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید