هشدار وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به شروع بحران بدهی دولت

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از رویترز، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه کنگره این کشور نسبت به روبرو شدن با بحران بدهی ها هشدار داد و گفت: اگر سقف بدهی های دولت توسط کنگره افزایش نیابد، بحران بدهی ها در اواخر تابستان شروع می گردد.

هشدار وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به شروع بحران بدهی دولت

در این جلسه همچنین نمایندگان وزیر خزانه داری را به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که چنین سیاستی باعث گران شدن کالا در آمریکا شده است.

همچنین در جلسه مذکور وزیر خزانه داری دولت ترامپ از نمایندگان کنگره خواست تا با بالا بردن سقف بدهی های دولت، امکان استقراض بیشتر را فراهم آورند و در غیر این صورت روبرو شدن با یک بحران سخت بدهی ها بسیار محتمل خواهد بود.

نرخ رشد بدهی دولتی آمریکا در دوران حکومت دونالد ترامپ، رکوردی بی سابقه زده است و طی دو سال اول ریاست جمهوری وی به سالانه یک تریلیون دلار رسیده است. اقتصاد دانان آمریکایی خاطرنشان می سازند که این روند افزایش پیدا خواهد نمود چون مخارج دولتی به هیچ شکلی کنترل نمی گردد.

کارشناسان مالی آمریکا ضمن هشدار درباره افزایش بی سابقه بدهی دولت فدرال اعلام نموده اند، روند رو به رشد بدهی دولتی در آینده نزدیک، وضعیت مالی و مالی همه آمریکایی ها را مورد تهدید قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، بدهی دولتی این کشور طی دو سال گذشته از 22 تریلیون دلار تجاوز نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به شروع بحران بدهی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به شروع بحران بدهی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید