وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان در منطقه ها محروم برداشته شد

به گزارش وبلاگ طفره، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه اول شهریور، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک گفت: خبر خوبی که برای پزشکان داریم این است که سقف عایدی کارانه پزشکان شاغل در منطقه ها محروم برداشته شده است.

وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان در منطقه ها محروم برداشته شد

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در گفت و گویی به مناسبت روز پزشک با بیان این مطلب اظهارداشت: بخاطر برداشتن سقف کارانه در صورتی که پزشکان و کادر سلامت به منطقه ها محروم بروند، می توانند از عایدی خوبی برخوردار باشند و از طرفی دیگر مردم این منطقه ها هم می توانند از خدمات همه متخصصان رشته های پزشکی بهره مند باشند.

وی اعلام نمود: با تصمیم تازه، هم دسترسی مردم این منطقه ها به پزشکان متخصص بهتر می گردد و هم عایدی کادر سلامت ارتقا می یابد.

بودجه مانع اصلی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده

وزیر بهداشت بعلاوه درباره آخرین اقدامات طرح پزشک خانواده نیز گفت: در رابطه با طرح پزشک خانواده این وزارتخانه به طور کامل آمادگی اجرای آن را در سراسر کشور دارد.

وی توضیح داد: اما مانع اصلی که در راستای اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد، بحث بودجه است چون بودجه موردنظر اگر تامین گردد ما مسئله ای برای اجرای آن نداریم و این طرح هم همچون طرح دارویار در حوزه سازمان و غذا و دارو نیز در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

عین اللهی گفت: البته اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در سراسر کشور بسته هایی را آماده نموده است و با تامین منابع اقتصادی آن می توانیم این طرح را هم اجرا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر گفته بود که طرح پزشک خانواده از جمله طرح هایی است که 18 سال بر روی آن مطالعه اجرا شده و اجرایی شدن آن نیازمند نهایی سازی پرونده الکترونیک است.

وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان شاغل در منطقه ها محروم برداشته شد

به گزارش ایرنا، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره اجرای طرح پزشک خانواده گفت: دولت بر اجرای برنامه پزشک خانواده تاکید دارد و به احتمال زیاد از نیمه دوم سال جاری باید این برنامه را به صورت سراسری اجرا کنیم. حدود 10 سال است که این برنامه در دو استان فارس و مازندران اجرا شده ولی اجرای سراسری آن با موانعی روبرو بوده است.

وی یادآور شد: اجرای پزشک خانواده برای حوزه بیماری های غیرواگیر یک فرصت طلایی است زیرا در تشخیص زودهنگام بیماری ها و برنامه های غربالگری به مدیریت بیماری های غیرواگیر یاری زیادی می نماید.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان در منطقه ها محروم برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان در منطقه ها محروم برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید