گزارش، پیشگامی محسوس ترامپ از بایدن در درآمدزایی انتخاباتی

به گزارش وبلاگ طفره، رسانه های آمریکایی به استناد اظهارنامه های مربوط به درآمدزایی های انتخاباتی گزارش داده اند میزان درآمدزایی رئیس جمهور آمریکا از رقیب انتخاباتی اش بسیار بالاتر است.

گزارش، پیشگامی محسوس ترامپ از بایدن در درآمدزایی انتخاباتی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات رئیس جمهور آمریکا و حزب او احتمالاً از امروز تا ماه نوامبر روزانه 1 میلیون درآمدزایی خواهد نمود.

با این حال، روزنامه نیویورک تایمز نوشته این رقم حتی توان رقابت با منابع اقتصادی فعلی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه در ماه آوریل را هم ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد با درآمدهای جمع آوری شده توسط او در روز انتخابات رقابت کند.

آمارهای مربوط به میزان درآمدزایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بامداد سه شنبه منتشر شد اختلاف عمیق میان درآمدهای حزب دموکرات با حزب جمهوری خواه را در آستانه شروع کارزار انتخابات عمومی نوامبر نشان می دهد.

مطابق این آمارها جو بایدن به عنوان نامزد بالقوه حزب دموکرات نزدیک به 187 میلیون دلار از کمیته ملی حزب جمهوری خواه و دونالد ترامپ عقب هستند. ترامپ این درآمدها را ظرف سه سال گذشته جمع آوری نموده است.

خبرگزاری رویترز بر اساس اظهارنامه تحویل شده به کمیته انتخابات فدرال نوشته ترامپ تنها در ماه مارس 13.6 میلیون دلار برای کارزار انتخاباتی اش جمع آوری نموده است. او در ماه فوریه هم 14.2 میلیون دلار درآمدزایی نموده بود.

تحلیلگران می گویند این مزیت اقتصادی در آستانه شروع رقابت های انتخاباتی باعث تحمیل نوعی فشار اقتصادی و سیاسی روی ستاد انتخاباتی جو بایدن خواهد شد و او اکنون باید از حامیان اقتصادی کوچکش در فضای مجازی، مقادیر هنگفت میلیون دلاری جذب کند- و همه این کارها را باید زمانی انجام دهد که به دلیل شیوع بیماری کووید-19 در منزلش در ایالت دلاور پناه گرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته بایدن برای جذب منابع اقتصادی لازم جهت رقابت در ایالت های کلیدی باید اقدامات مختلفی اعم از اتخاذ بعضی تصمیم های سیاسی، تدوین برنامه های خود برای ریاست جمهوری و انتخاب زوج انتخاباتی اش انجام دهد.

اما تحلیلگران مسائل راهبردی گفته اند دست کم یک مسئله به نفع او است: بایدن اکنون خیالش از نامزدی حزب دموکرات راحت است و از اوایل سال 2020 فعالیت های خود برای ایجاد وحدت در میان حزب دموکرات را شروع نموده است.

جیم مارگولیس تحلیلگر مسائل سیاسی می گوید: رجحان آشکار ترامپ مزایای عمده ای است که به دلیل مستقر بودنش در سمت ریاست جمهوری نصیب او می گردد و او از این مزیت برای اعمال فشار روی تمامی حامیان اقتصادی ممکن و انجام کوشش های گسترده برای درآمدزایی استفاده نموده است.

وی افزود: بنابراین، بله، [بین ترامپ و بایدن] از لحاظ درآمدزایی تفاوت وجود خواهد داشت اما فکر می کنم بایدن هم از منابع اقتصادی کافی برای پیش بردن یک کارزار خوب برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گزارش، پیشگامی محسوس ترامپ از بایدن در درآمدزایی انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، پیشگامی محسوس ترامپ از بایدن در درآمدزایی انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید