بهداشت دهان و دندان

از خواص کشک چه می دانید؟

کشک یکی از فرآورده های فرعی شیر است که از خشک کردن و تغلیظ ماست یا دوغ تهیه می گردد. این ماده غذایی خوشمزه و پرطرفدار در سراسر دنیا مصرف می گردد و خواص بی شماری برای سلامتی دارد.

14 بهمن 1402

12 روز سرنوشت ساز در انتظار گزینه مجذوب کننده پرسپولیس

در فوتبال اروپا عرف است که باشگاه با بازیکنان مورد نظر خود، حدوداً یک سال قبل از اتمام قرارداد وارد مذاکره شده و شرایط ادامه همکاری را جویا می گردد. اگر بازیکن اشتیاقی به تمدید قرارداد داشت که چه بهتر و در غیر این صورت باشگاه با مشتریان بازیکن به توافق...

28 مرداد 1402

عاقبت قرار دادن لامپ در دهان؛ هرگز این کار را نکنید!

عاقبت قرار دادن لامپ در دهان؛ هرگز این کار را نکنید!

16 مرداد 1402

نادرپور استاد تصویرگری بود، نیمایی سرایی که از فراق روایت می کرد

فیض شریفی، در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه نادرنادرپور شانزدهم 1308 در تهران به دنیا آمد و 1328 برای تکمیل معلومات خود به فرانسه رفت و سه سال بعد به تهران بازگشت، اعلام کرد: این شاعر اگرچه مانند بسیاری از شاعران و نویسندگان آن ایام به عضویت سازمان...

19 خرداد 1402

از اهمیت این دسته از مواد غذایی برای سلامت قلب غافل نشوید

بیماری های قلبی و عروقی (CVDs) عامل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا هستند. در حالی که مطالعات قبلی ارتباط بین مصرف کلی کربوهیدرات و بیماری های قلبی عروقی را در نظر گرفته اند، یک مطالعه تازه در بریتانیا به این موضوع پرداخته است که آیا انواع کربوهیدرات های مصرف...

27 بهمن 1401

خوردن چای با توت و خرما چه ضرر هایی دارد؟

مصرف توت و خرما در کنار چای باعث بالا رفتن قند و در نهایت دیابت میشود. متاسفانه برخی از مردم بر این باورند که مصرف توت یا خرما به جای قند می تواند از بالا رفتن میزان قند خون جلوگیری کند.

24 دی 1401

اختصاص یک پزشک خانواده به ازای هر 4000 نفر

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به ازای هر 4000 نفر یک پزشک خانواده تعریف شده که مستقر هستند.

23 آبان 1401

فواید برگ گواوا را بیشتر بشناسید

فواید برگ گواوا از اثر آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن سرچشمه می گیرد.

3 مهر 1401

چیکن پارمسان رولاتینی

رولاتینی یک غذای ایتالیایی است که اصولا با ورقه های بادمجان تهیه می شود که روی آن آرد گندم و و پنیر ریکوتا می پاشند، رول می کنند و در فر می پزند. اما به جای بادمجان از سینه مرغ، فیله ماهی و گوشت گوساله هم می توان استفاده کرد. ما در اینجا رولاتینی با مرغ را...

17 مرداد 1401

نکاتی در خصوص سفید کردن دندان

یک دندانپزشک، نکاتی در خصوص راه چاره پزشکی سفید کردن دندان ارائه داده است.

9 خرداد 1401

این زن هالیوودی زیبا همسر محسن تنابنده است !

خبرنگاران : همسر محسن تنابنده مشهور به نقی معمولی با انتشار عکسی کاربران را شوکه کرد .

29 بهمن 1400

انواع روش های باز سازی و زیبایی دندان ها

لمینت دندان یا ونیر سرامیکی که به آن پرسلن ونیر هم گفته می گردد، شامل یک پوسته نازک سرامیکی (چینی) است که درواقع دو برابر ضخامت یک پوسته تخم مرغ قطر دارد.

8 آبان 1400

قبل از ترمیم دندانتان بخوانید!

ترمیم هایی که به طور مستقیم در دندان ها انجام می گیرند به 2 دسته تقسیم می شوند؛ یکی مواد غیر همرنگ یا آلیاژ فلزی است به نام آمالگام که حدود 100 سال است برای پرکردن دندان ها به روش مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

11 مهر 1400

اطلاعاتی در خصوص مضرات مصرف شکر

شکر یک ماده کریستالی سفید رنگی که بعنوان شکر می شناسیم، یک ماده مصنوعی و فرآیند شده است که اغلب از نیشکر یا چغندر قند بدست می آید. قند موجود در نیشکر و چغندر قند بعد از جداسازی تمام املاح ، ویتامین ها، پروتئین ، آنزیم و سایر مواد مغذی مفید، در کارخانه...

8 مهر 1400

علت مکیدن انگشت در بچه ها چیست؟، تکنیک هایی برای ترک عادت مکیدن انگشت

مکیدن انگشت نوعی اختلال اضطرابی است که در بین هر دو جنس بچه ها شایع است.

21 شهریور 1400

اگر پوسیدگی دندان را درمان نکنیم دقیقاً چه اتفاقی می افتد؟

روزیاتو/ پوسیدگی یک مشکل دندانی رایج است که با کار ساده ای همچون پر کردن قابل حل است. با این حال، اگر به پوسیدگی دندان خود رسیدگی نکنید، می تواند باعث خرابی بیشتر و در نهایت بروز مسائل دندانی شود که درمان آن ها می تواند سخت باشد.

20 فروردین 1400

کاهش ریسک عفونت پس از جراحی با نانوباندهای گیاهی

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت های فناور با استفاده از ترکیبات آنتی باکتریال گیاهی پیروز به فراوری باند، گاز استریل و پدهای آنتی باکتریال شدند که می تواند ریسک تب و عفونت پس از عمل و پانسمان را به حداقل برساند.

15 اسفند 1399

دانستنی های مفید در خصوص خواص خرفه (خرفه اکسیر جهانی)

گسترده بودن خواص خرفه (Purslane) باعث شده، سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی را به آن بدهد، در ادامه شما را با خواص خرفه آشنا می کنیم.

12 آبان 1399

آخرین مهلت ثبت نام آزمون دوره MPH علوم پزشکی شهیدبهشتی اعلام شد

آخرین مهلت ثبت نام آزمون ورودی دوره MPH) Master in Public Health) ویژه دانشجویان استعداد های درخشان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد.

15 اسفند 1398

بهترین بیمه مسافرتی در ایران کدام است؟

این مثال که هیچ وقت حادثه خبر نمی کند یکی از هوشمندانه ترین ضرب المثل ها در دنیا است که در قالب چند واژه خیلی کوتاه و سر راست به مخاطبش می گوید که اتفاقی که بخواهد بیفتد نه زمان و نه مکان را در نظر نمی گیرد و در نهایت بهت شما اتفاق می افتد! اصلا بیمه های مختلف...

28 مرداد 1398